HTML

Iskolapélda

Ez a blog egy hírnek a médiában több verziójáról szól, nehogy tudd, mi is az igazság. Csak és kizárólag a hazai médiát veszem górcső alá. És az is előfordulhat, hogy kommentálom az eseményeket...

Friss topikok

Linkblog

Lemondott a Kopint-Datorg vezérigazgatója

2009.02.11. 08:04 DocBulywood

Bizonyára senki sem lepődik meg a lemondáson, de az index-es cikk annál érdekesebb:

index.hu/tech/net/2009/02/10/lemondott_a_kopint-datorg_vezerigazgatoja/

 

Ami a cikkben a legérdekesebb rész, azokat kiemeltem:

 

Dedinszky elmondta, hogy január 20-án észlelte az üzemeltető, hogy túlterheltség miatt lelassult az Ügyfélkapu rendszere, ezért alkalmazásmódosítást készítettek, aminek hatására gyorsabbá vált a hálózat. Ezt a módosítást a tesztelések után február 7-én reggel nyolc órakor indították el élesben. Ezután sorra érkeztek a hibabejelentések a felhasználóktól, hogy a belépett ügyfelek mások adatait látták. A hibát az üzemeltető és a működtető ügyeletese is látta, ezért kora délután újraindították az internetszervereket és a hibajelentések délután három óra után megszűntek.

Dedinszky Ferenc hangsúlyozta, a hiba oka egyértelműen az alkalmazásmódosítás, azonban annak üzembe helyezése során sorozatos eljárási hibák történtek, az üzemeltetők megsértették a tesztelési és a változáskezelési szabályzatot.

A cikk alapján az alábbiak nagyon érdekesek:

- azért lassult le az ügyfélkapu rendszere, mert hálózati túlterheltség alakult ki - tehát a megelőző időszakban nem volt hálózati túlterheltség? Ezek szerint nem. Bár az lehet, hogy viszonylag lassan lehetett belépni, de arról nincs tudomásunk, hogy ezrével reklamáltak volna miatta. Egyébként meg a lassulás napján mennyivel többen jelentkeztek be, mint az előtte lévő napon? Vagy előtte mondjuk egy hónapra visszamenőleg? Arról van valamilyen adat?

 

- aztán alkalmazásmódosítást eszközöltek - tehát vagy valami generált nagy hálózati forgalmat, vagy... ? -, minek hatására a tesztrendszer szárnyalni kezdett. Ollé! Akkor máris kitesszük élesbe! Bizonyára az eddigi frissítéseket is így hajtották végre, ezért nem volt probléma. Szerintem meg úgy kellett volna csinálni - és kéne! -, hogy az ügyfélkapu bejelentkező képernyőjére ki kellene tenni egy rövid tájékoztatást, hogy előre láthatólag kb egy órát nem fognak tudni belépni frissítés miatt. Kirakják a frissítést és ők maguk belépegetnek, kipróbálják, hogy jó-e a frissítés. Ha igen, akkor...

 

- aztán reggel 8-kor élesben indították a mókát, mire elárasztották őket a telefonok, majd délután 3 óra felé az internet szervereket(???) újraindították. Erre mit ad Isten, az eddig hibásan futó alkalmazások meggyógyultak és mindenki azt látta, amit szerett volna.

 

- vajon mit csináltak reggel 8 és kora délután között az ügyeletesek? Kit értesítettek, amikor kiderült, hogy senki sem azt látja, amit szeretne? Miért nem állították le azonnal a szolgáltatást? Mit csináltak cirka 6-7 órán keresztül?

 

Számtalan kérdést lehetne még feltenni, de ne feszegessük a témát. Tiszta szerencse, hogy most már be lehet végre adni a bevallásokat elektronikus módon, nem kell papírokra nyomtatni, postára sietni és úgy feladni.

2 komment

Címkék: apeh ügyfélkapu

A bejegyzés trackback címe:

https://felreinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr35936259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.08.25. 15:01:27

Az Ügyfélkapu (hivatalos címén "gate", mint a gödöllői egyetem;) megéri a pénzét...

Képzeljük el, amint a bevallási határidő szorulása tájékán a kezelők LETILTJÁK a portál összes többi alkalmazását - köztük azt a "Fórum"-ot, amelyre napi(!) max.10-20 hozzászólást ír be 10-12 ember - hogy EZZEL is "akadálymentesítsék" az egyszerre 100.000-es nagyságrendű bevallási forgalmat...

(Az utolsó 2 havi amatőr fórumstatek itt: edemokracia.magyarorszag.hu/forum/posts/preList/128805.page )

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.08.25. 15:14:24

Mazohistáknak tudom még ajánlani a Hivatalos Kormányzati(!) Fórumról ezt a témát: "Fórumüzemeltetési, technikai kérdések"
edemokracia.magyarorszag.hu/forum/posts/list/38.page
- benne a hibajelzéseink tömegével.

Az ELEMI hibák láttán tényleg az az ember érzése, hogy valakik sajnálták azt a jó sok pénzt kiadni külsős PROFI programozóknak, és úgy gondolták, hogy inka megoldják házon belül, és akkor övék a nagy suska...

A "kedvencem" ez a HIBA:
1.: edemokracia.magyarorszag.hu/forum/search/filters.page
2.: keressünk a KETTŐ szóra (1059 találat:)
3.: lapozzunk a 2-71. további találati oldalra
4.: és ott lássunk "csodát": "A keresés nem vezetett eredményre." :-(((
süti beállítások módosítása